2009. május 27., szerda

11. nap

!Hola, Buenos Tardes Todos Amigos¡

Sziasztok!

Az eso ma elvonult innen, de meg a felhok nem teljesen, sot a lehules melle szel tarsult, igy ma volt olyan resz ahol szinte faztam. Tegnapi szallason meg ment a kozponti futes, igy reggel szaraz zokniban indultam.
Nem kell eso, es nem kell tuzo nap, de ami lesz azt el fogom fogadni, es valahogy el fogom viselni. Mi mast tehetnek.
A szallasokrol irok Nektek ma egy kicsit. Az mindenhol jol lathatoan fel van tuntetve, hogy mikor zarjak be az albergout. Legkesobb tizkor. Silencio 22-06-ig, ezt illene betartani, de a korabbi olasz tenor melle pl. ma ejjel kaptam egy furan zengo Sanchot. Egesz ejjej azon aggodtam, hogy megfullad-e. Tuleltuk. Egyebkent 3-an aludtunk egy tiz agyas szobaban. Meg egy szabaly altalanos a szallasokon, hogy feltuntetik, hogy meddig kell elhagyni. Altalaban 8-9 orakor. Vannak eseti szabalyok, hova tedd a botodat, a bakancsodat, az arban benne van a reggeli.....
A benne van a reggeli, az eddig ketszer volt, igy mar ketszer reggeliztem piritost, lekvarral, kaveval. Egyszer 5,5 Euroban volt benne, egyszer 13-ban. Az arban is ez a ket szelsoseg, bar jellemzo a 7-8-9 Euro. A legnagyobb alvo szam, talan hatvan fo egy teremben, ket WC, ket zuhanyzo ennyi emberre. Aludtam egyedul 4 fos lerekesztett reszben. Elso nap kivetelevel minden nap melegvizben zuhanyoztam, es mindig talaltam helyet, ahol ehettem.
Majd elfelejtem irni, hol is vagyok. A telepules neve Ages, es az e-n van ekezet, de ezen a billentyuzeten ezt en nem tudom elocsalni. Zalan, ha nem talalod, akkor tedd a jelet San Juan de Ortega utan kb 4 km-rel. A konyvem beosztasa szerint ket nap alatt a -5 Km-bol +4 -et csinaltam. Ma is jottem 28 km korul. Volt egy kb 12 Km-es szakasz, Villafranca utan, amibe becsempesztek ket emelkedot a javabol, es egy kb kilenc kilometeres monoton szakaszt, hogy keszuljek a Mezetara.

Ncsabi. Lefenykepezem a labam ma du. de semmi kulonleges. Igaz, vigyazok ra rendesen. Olyan labakat latok estekent a szallasokon, hogy azannal megallnek, ha az enyem olyan lenne. De nem olyan. Rendszeresen megallok, zoknit cserelek szarazra, kiszedem az apro kavicsokat a cipombol, megszaritom, megmaszirozom az ujjak alatt levo papucs reszt, ami azert tud fajni neha. De 11 nap alatt valahol 230 Km-nel tartok. Ha elerem a mezetat, rovidebb szakaszokra kiprobalom a cipomet is.

Ma foci este lesz, spanyolorszagban megall az elet, bar az erintett falvakban nem kulonosebben zakatol. Olyan nyugodtan elnek, mint a gorogok, csak felemetes gazdagsag latszik a foldeken, ahol egyebkent neha se latni dolgozni senkit.

Holnap Burgos. Iszonyu nagy varos, ugy tervezem, hogy az elovarost elerve, felszallok egy centrumba mano buszra. Iszonyu gyilkos volt a talpamnak, amikor Pamplonaban orakig gyalogoltam be az Ovarosba, az fel ora, es utana orakig gyalogoltam ki a varosbol. Ezt most egy kb. haromszor akkora varosban nem szeretnem.
A kozepkori zarandokok is felkerezkedtek a szekerek hatuljara, es biztosan fel is vettek Oket, mivel nem voltak ennyien.

A meccs elott meg visszanezek hozzatok, addig alszom egyet.

Caminos Oleles mindenkinek Agesbol.

5 megjegyzés:

  1. Leirhatatlan elmeny egy spanyol kis kocsmaban nezni a BL dontot, mikozben a Barcelona vezet 1:0 aranyban

    VálaszTörlés
  2. csak nem te voltál az egyetlen MU szurkoló a bárban? Legalább a barca jól játszott. Lehetett nagy öröm és ingyen sör(bor) a második gól után.
    Csinálsz néhány képet a szörnyű lábakról és együtt állíthatsz ki New Yorkban a Sanyi leprásaival.
    Úgy-e egy picit hiányzik a saját kolbászkánk? Nem értem, túl korán elindulsz, hogy lemaradsz a reggeliről vagy elsinkófálják?

    VálaszTörlés
  3. Szia Karcsi!Én most Németországban vagyok az unokámnál és onnan írok Neked Lajos címén.Elhoztam a laptopomat és így tudom olvasni a beszámolóidat.Síbakancson edződött lábad jól bírja az utat.Amint írta is most ez a legfontosabb!Amit Lajos írt az evésről avval nem de a vörösboros megjegyzésével én is egyet értek. Csak egyél rendesen mert el sem tudlak képzelni olyan aszkéta alakkal mint amilyenek a maraton futók.Nagyon szorítok Neked, hogy minden a tervednek megfelelöen menjen.!Szeretettel ólellek V. Zsu

    VálaszTörlés
  4. Szia apa!
    Eljutott hozzám a kérdés, hogy miért nem írok én neked naponta.Amennyire én tőled tudom és amennyire a "Megy a csiga hazafelé" című könyved részleteiből kiderül, az El Camino a megváltozás útja. Én annyi írok neked ami fontos, amit tudnod kell rólunk. Amit írsz, azt naponta elolvasom, de én úgy tervezem, hogy csak vasárnaponként írok neked mert akkor nem kell csak az itthoni dolgokra figyelned, tudsz menni, sőt nem menni hanem zarándokolni.
    Nagyon jól haladsz, de gondolj arra mennyi időd van még hátra, lassíts egy keveset. Nem kell rohannod. Nagyon jól bírod, nem nyújtasz mindennapi teljesítményt.
    Nagyon hiányzol, sok szeretettel várunk haza!
    Máté

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ÜGYES VAGY !! És olyan jó olvasni soraid...

    KÖSZÖNÖM az élményt! : "anaisz"..

    VálaszTörlés