2009. június 3., szerda

17+18. nap

Na megegyszer, mert valamit rosszul csinaltam az elobb.

Sziasztok! Elek es ez jo dolog.

De vissza a tegnaphoz. Ledigosban toltott ejszaka utan koran felkotottuk az uti laput, es meg sotetben reggeliztunk a szep nevu Tarradillos de Templerios nevu telepulesen (a nap 7-kor mar teljesen fent van, a falunak mara csak a neveben van koze a Templomosokhoz). A hetfoi gorcsok nem multak el nyomtalan, igy 10 ora magassagaban, a bal bokamban erzett fajdalmak miatt elkoszontem nemet tarsamtol, hogy en Sahagunban megszallok, es pihentetem a labam. Ez sajnos nem sikerult, mert a helyi Albergue csak 4-kor nyitott, igy tovabb setaltam, tenyleg csak setaltam a varos megnezese utan Calzada de Coto-ig. Egy gondolat meg Sahagunra. Mindenhol boszme vasracsokat szereltek fel, le se fenykepezten oket, kesobb allt ossze a kep, hogy plakatokon lattam, hogy jun 14 Fiesta Sahagun bikaviadal, es gondolom utolag, hogy ehhez a varos egy reszen vegig is hajtjak a bikakat, ez ellen szereltek a nem semmi racsokat.
Megerkeztem Calzada de Cotoba, ami az en konyvem szerint a Camino resze, es az uj ut, a senda az alternativ, de pl a nemet konyvekben mar forditva van.
Megtalatam az Alberguet, keresni sem kellett, akkora volt a falucska. Az ajtoban benne volt a kulcs, bementem. Sehol senki, 24 agy ket szobaban, ket zuhanyzo Wc mosdoval, iletve egy eloterben szamitogep. Hawai. Lezuhanyoztam, szamitogep, internet nem sikerul. Nem baj, majd jon a Hospitalero, es megmutatja. Aludtam egy jot, miutan a labamat bekentem mindennel ami nalam volt, es a tablettakbol is fogyasztottam. A Flector port nem probaltam meg, talan ha orvos vagy gyogyszeresz olvassa, akkor egy-egy nap is tud hasznalni?
7-kor felkeltem (ugy 1 utan) es elelem utan neztem, addigra meg 3-an voltak a szallason. Alma, olajoshal, ledig olivabogyo, kenyer. Boldogsag. Megvacsiztam, es mivel a harom fo ket idos finnre, es egy fiatal franciara volt oszthato, kvazi kozos nyelv nem adodott, szundi tovabb.
Kilenckor raztak fel, hogy megjott a Hospitalero, pecset, sinco euro, Internet NO!, es aludhattam tovabb.
Reggel haromig, amikor arra ebredtem, hogy szakad az eso. Erdekesen szakadt. Lassan rajottem, hogy a teren mukodo automata ontozo rendszer eleri az ablakot. Aludtam tovabb. Reggel tenylegesen szepen beontozott terre leptem ki. Lakosok szama kb 20 fo. Kar, hogy nem fenykepeztem le a jatszoteruket (mert szembe sutott a nap) de Gyorujbaratnak soha nem lesz olyan szinvonaluja. Most pl nem is tudom, hogy pl egy egyszeru hinta van-e kozteruleten otthon. Mashol fenykepeztem mar, es erre figyelni fogok.
Reggel 6 ora indulas. A Hospitelaro hagyott egy termosz meleg Kavet, cukrot, tejet, poharakat es kanalakt negyunknek.
En indultam egyedul, a tobbiek aludtak tovabb.
Nehez dontes vart ma ram. A kovetkezo falu Calzadilla de los Hermanillos 8 km. Ez nem gond. De a kovetkezo Mansilla de las Mulas +24,5 Km, es kozben nem hogy szallas, de telepules sincsen. Kvazi, vagy megyek 8 km-t es stop, vagy bevallaloma 32,5 -et, de nincs vissza ut. Ugy dontottem, hogy az elso 8-on meglatom, hogy a labam hogyan pihent. Bevallaltam. Nem 24,5 Km, csak 23-on nem talalkoztam harom francia zarandkon kivul senkivel, a vizem felforrt, kut sehol. Ha egy almat lehet elvezettel megenni, akkor en ma minden nedvet annak az egy szem almamnak kivontam, csak a felhuzojat nem ettem meg. Ez az igazi Camino, orulok, hogy lejottem a zarandokoktol tulzsufolt sendarol.
Ezzel a mesetanak vege, mondja a Hospitelaro, holnap beerek Leonba.
Reliegosban vagyok ma ejjel, itt pihenem ki a nap faradalmait. Kicsit sokat sutott ram a nap, de osszeszedem magam, es holnap mar biztositott a max 20 Km.

Este 7-kor van menu, utana meg visszanezek hozzatok.

6 megjegyzés:

  1. Sziasztok, megvacsoraztam, es abban a teremben, ahol a gep van kezdenek a biciklistak a foldon agyazni. Megyek aludni, holnap kivancsian varok minden hirt otthonrol.


    Tudom, hgy lezuhant egy aerbusz, de meg sosem zuhant le egy honapban ketto

    VálaszTörlés
  2. Szia Karcsi !
    Érezhető, hogy már kezeled a körülményeket ! Szándékosan nem problémákat írtam.
    Apropó kezeled !
    A Flectort alkalomszerűen praktikus bevenni, 6-8 óra enyhülést ad. Napi max 3 legyen, inkább kevesebb. Praktikus az esti.
    Jó egészséget, üdvözlettel : Péter és a család

    VálaszTörlés
  3. Szia Karel!
    Csak fényképezd a játszótereket, hátha mégis lehet ilyen itthon is fatornyos kisfalunkban. Tudod, vagy egy bizonyos egyesület... :-)
    Csomagolj kérlek még egy kis pozitív életfelfogást, amit a spanyolok olyan jól gyakorolnak, és küldd át on-line, hogy mi is érzékelhessünk egy kicsit azokból, amiket átélsz. A zsák súlyáról lemondok szívesen.
    Nagyon büszkék vagyunk rád, a többit ....
    Szép álmokat! Zsu

    VálaszTörlés
  4. Apropó repülők...
    Ismered a statisztikákat..:-)

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Beszélni még magyar vagy már csak írni? lassan teljesen eszperente leszel. mikor beszélgettél utoljára magyar? A beszámolodból azt vettem ki, hogy az utobbi szekaszokon kicsit elfogytak a zarándokok. Ezek nehezebbek voltak? Nagyon jól haladsz, kemény vagy ecsém! Vigyázz a görcsöcskékkel!

    VálaszTörlés
  6. Javítom a statisztikát én is haza repültem tegnap, igaz, hogy csak 1 órás út volt de Lajos aki értem jött Bécsbe ugyan ennyi időt ült verkehrsstau 50 km.Unfal!(hátha tényleg már csak németül tudsz) STATISZTIKA ! ! ! ahogy Zsu is írta.Azt akarom még kérdezni, hogy a számítógépen volt horgolt csipketerítő és cserepes virág is? Mert ha nem akkor tényleg minek állt ott ,nem mondta a Hospitelaro? Az cseszne be ha mindezt egyszer a mosógép tetején is megtalálnád!Következő beszámolódat a lábad állapotával kezd ,hogy ne izguljak itthon mert 6 üveg Grof Károlyit vesztek rajta.Szóval vigyázz a bütykösre!
    Baráti öleléssel V. Zsu

    VálaszTörlés