2009. június 11., csütörtök

26. nap

Sziasztok!

Helyreallt az elet rendje, ami a napot illeti, ma ujra sutott, a viz meg a patakokban csordogalt. Kellemes volt. Reggel koran arra ebredtem, hogy esik, de mint rajottem, csak a Hospitalero mosta fel az udvart, reggel 6-kor. Nem tudott aludni? A lenyeg, hogy tiszta egbolt alatt indultam tovabb, es kellemes gyumolcsosokon keresztul besetaltam egy ujabb ekszerdobozba Villafranca del Bierzo-ba. Hihetetlenek ezek a kis varosok, a magukba zart tortenelmukkel. Mas a levegojuk, a ritmusuk. Tavol mindentol, a termeszet oleleseben elnek. Nagyon elveztem a kb. egy oras setat a varoskaban. Aztan dontenem kellett, mert harom ut kozul kellett valasztanom. A kozepsot valasztottam, mert meg nem reggeliztem, es a mellett az ut mellett 4-5 km-enkent voltak kis falvak. Az elsoben be is lakmaroztam. Most kolbasszal kertem a bocadillost. A spanyolok is tudnak kolbaszt kesziteni. Nagyon finom volt, hasonlatos a csabaihoz, amit en nagyon kedvelek (komenyes). Annyiban nehez volt az ut, hogy vegig aszfalt csik volt a forgalmas ut mellett. Igy is abszolvaltam vagy 24 Km-t, ami a napi atlag 20-hoz korrekt.
Vega de Valcarce nevu kis telepulesen alltam meg, kellemes kis also agyam van, melegvizben zuhanyoztam, es szaradnak az altalam kilotykolt ruhadarabok.
A forgalomrol is irjak, ha mar felmerult mint kerdes. Szerintem az kerul gondba, aki nem indul el reggel idoben, vagy napkozben el uldogel itt-ott. En reggel 6, legkesobb fel 7-kor utra kelek. Este ugy osszepakolok, hogy amikor elkezdodik a pakolaszas, akkor en 5 perc alatt el tudom hagyni a szallast. Napkozben megallok, eszek valamit, iszok valamit, zoknicsere, labmasszazs, es megyek tovabb. Aztan amikor elerem a celallomast, es becsekkoltam, lehet setalgatni, aludni, varost nezni.... Tegnap este 7-kor mentem vacsorazni, a szallas vagy 1 km-rel kijebb volt a varostol, es a varosban meg talalkoztam zarandokkal, teljes harci felszerelesben. Akkor, mar a szallas comleto volt, a kovetkezo meg vagy 7 km-re. Vagy dragabb hotel szoba johet ilyenkor meg szamitasba. Delutan 4-ig en meg mindig kaptam szallast, egyetlen egyszer, az elso ejszaka zuhanyoztam hideg vizben, igaz este 10-kor.

6 megjegyzés:

  1. Gyorsan elkuldtem, mert valamit uzent ez a gep, spanyolul, es gondoltam jobb mentve, mint megegyszer potyogni (idegen billentyuzeten, amit mar egeszen megszokni latszok). Negyszer aludtam eddig felso agyon, de ketszer azert, mert olyan szamot kaptam. Csak ketszer azert, mert mar a tobbi megtelt.

    Igen arra keszulok, hogy Sarria utan tomeg lesz. Ez az utolso 100 Km kiindulasa, ami feltetlenul szukseges a Compostellum megszerzesehez. A felezes taktikajat valasztom. Aki friss erovel onnan indul, az siman nyomja majd az etapokat. En meg felezem azokat. Barhogyan is lesz, Santiagotol Finisterreig kevesen gyalogolnak, majd ott helyre all az egyensuly, ha netan serulne, de en nem gondolom, hogy ezzel problema lesz.
    Na ennyit mara, ha olvassatok, ha nem akkor is megmarad nekem naplonak.

    VálaszTörlés
  2. Szia Karel!
    Köszi az esőt, megkaptuk. Még ráadást is.
    Többen olvasnak, mint gondolnád, csak nem írnak. Azért mi jelentkezünk, ne hidd, hogy már elfelejtetünk. Apropó - honnan is ismerjük egymást?... Lehet, hogy vasárnap egy kis Karel napot tartunk a tűz mellett. Valami radlert is emlegettek, meg szomjas barátot. Ha csuklasz, hát ezért lesz. Majd küldünk egy kis "egészségtelen" hazait csőpostán.
    SZép álmokat
    Zsu

    VálaszTörlés
  3. Hola!
    Mazarifeben vagyok 306km-re Compostellatol. Eddig
    minden jol alakult. Visszafele is lerendeztem az utat / kedvezo aron/ Julius 1-en indulok repulovel. Itt jelenleg 30-35Cº van. Harom nap esos idot fogtam ki eddig. A mezetan vegig huvos
    volt. Minden rendben velem. 19 nap utan talalkoztam magyarokkal. Burgoszbol indultak es keves az idejuk is. Remelem tovabra is csodas ut
    var rank

    VálaszTörlés
  4. Tiltakozom!
    Miért is tartanánk Karel napot? Ez Zsu nap lesz a javából végkimerülésig! Azt ünnepeljük aki két gyermekkel nap mint nap állja a sarat. Nem hajlik meg a gondok súlya alatt. Csak tűr és tűr zokszó nélkül mig más szórakozik és sajnáltatja magát a világ másik végén. Szegény Karel élvezi az életet, sose mondja, hogy de jó lenne otthon.Néha panaszkodik a látszat kedvéjért, hogy minket megvezessen, de már tervezi a következő kikapcsolodását (Zózarándoklat). Azért szeretünk "szomjas barátunk"!

    VálaszTörlés
  5. szia karcsi tudom jól érzed magad, maradjon is így péter punktum

    VálaszTörlés
  6. Kedves Károly!

    Ezek a drága emberek már azt sem tudják, hogy mit írnak, főleg a Peti. Ne is próbáld megfejteni a mondanivalót!
    Járd az utad, a macskaköves utad....

    Puszika: Judit

    VálaszTörlés