2009. június 9., kedd

24. nap

Sziasztok!

Azert tegnap nagyon orultem a felso agynak is. Felpocoltam a labam, es a lelek is visszatalalt belem, hogy ma tovabb tisztulhasson. A lejtes tovabb tartott ma is. Nekem nehezebb lefele menni, foleg azert, mert koves, csuszos szakaszok is voltak ujra. Malinaseca viszont egy gyongyszem kis falucska. Mintha visszaerne az ember a kozepkorba. Onnan mar betonozott jarda vezetett Ponferradaig, ahol ma meg is alltam, es lassan elerem a konyv szerinti tempot. Meg egy hegyre fel, hegyrol le lesz, talan ugy ket nap mulva.
Mivel az Albergue nyitasa elott erkeztem boven, igy elmentem varost nezni, igy ma megtekinthettem -tobbek kozott- egy 1100 as evekben epitett Templomos lovagok varat.
Visszaterhetne kicsit a jobb ido, de ha ilyen marad akkor is ballagok tovabb.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Karel Zarándok!


    Sajnos tényleg le vagyunk maradva, és nagyon-nagyon találó, hogy azt írtad, hogy egyszerűen nem jó irányba haladnak a dolgok.
    Spanyolországban az út során azt tapasztaltam, hogy a spanyolok igen streszmentesen élnek, kedvesek egymáshoz, és az idegenekhez, szeretik a gyerekeket, vigyáznak a környezetükre (még ha mindig szemetelnek az utcákban és a bárokban, reggelre akkor is tiszta minden). Santiagoból Madridba tartva a vonaton a kalauz mindenkivel kedves volt, és hozzá is kedvesen szóltak.
    Lazán élnek, de minden rendben van, minden teendő ellátva.
    Ma hajnalban hazaértem, Délelőtt, amikor elindultam az autómmal, már meg is büntettek... Mellesleg jogosan, és még örülhettem, hogy ennyire. Újra itthon!

    Kívánok neked nagyon-nagyon szép, sima, zökkenőmentes utat Composteláig, onnan hazáig, és még tovább és tovább...

    A Cebrerion, meg utána is lehet a postre-nál választani cebrerioi sajtot, ez talán valami kecskesajtféleség, mézzel lecsurgatva. Nagyon finom, kóstold meg.

    Melide-ben, a zarándokút mellett pedig van egy Ezékielhez címzett bár, úgy hallottam, nagyon finom a polipjuk, sajnos nem tudtam kipróbálni, de ha jól tudom, elég híres.

    Galíciában pedig vigyázz, a szokásos tumultus az utolsó százon bekapcsolódó "zarik" és (feltételezem) (i)buszosok miatt is...

    Ha Compostellában már nem szeretnél albergue-ezni, akkor az út mellett, a San Lazaro utcában van egy Szent Lázárhoz címzett hotel/panzió. Nekünk kettőnknek volt egy szoba egy éjszakára 35-ös. Menü is van (későn, 8:00 8:30 között, és jó a konyha. Én a sörhöz és a pálinkámhoz automatikusan kaptam tapaszt (tintahal, tortilla, meg még valamik) igen kellemes hely. Nem megvetendő, hogy lift is van :-) Ha másnap később indulnál, a mochillát nyugodtan otthagyhatod náluk, a recepció mellett van egy kis tároló.

    Ha a zarándokmisére mennél, ami minden nap 12-kor van, érdemes jó korán menni. Mire odaértünk, a templom tömve volt. Zarándokiroda a templom mellett, nyitva 7-21-ig. A katolikusak szebb oklevelet kapnak, a hitetlenek/buddhisták be kell érjék egy snassz darabbal. (Nekem megvan mindkettő)

    Örülök, hogy követted az utam, örülök, hogy követhetem a Tiéd.

    Jó utat és nagyon-nagyon szép napokat Spanyolországban!

    Buen Camino!

    VálaszTörlés