2009. június 16., kedd

27-28-29-30-31 nap

Sziasztok!

Azt gondoltam, hogy azt unneplitek a hetvegen, hogy vegre elvesztem. A zarandok zarandokol. Ugy hozta a hely(zet), hogy nem talalkoztam nettel, de mas se nagyon.

Vissza egy kicsit.
A 27. napon felmasztam Vega de Valcarce-bol O' Cebreiro-ra ami mar Galiciaban van. Ehgyomorra 700 m szintemelkedes, de nagyon szep tajon. Egy Kelta skanzen fogadja a vandort, majd a tiszta Galiciai valosag. Aznap elballagtam Fonfria-ig, mikozben meg megmasztam az Alto do Polo-t (1330m). Az emlitett falucska egy Albergue, 2 haz es egy templombol all. Meg telefon sem volt, nem net. Tehenbol viszont szep szammal. A konyvem szerint Galicia kies es vad, itt mar kezdtem ertelmezni. A 28 napon leereszkedtem Triacastellaba, ahol legalabb telefonfulket talaltam. Itt Samos fele vettem az iranyt. Egy darabig az aszfaltozott ut mellett vezetett a jel, de utana befordult a falvak fele. A konyvem azt irja: "A videki Galicia itt a legszebb arcat mutatja: nedves es buja zold, a talpad alatt szuttyogo, szettaposott marhatragya edeskes illataval." Igy nem serti meg egy iro, az itt elo nepet, de a kep ma is valos. Ha eltakaritanak barmely falubol a traktorokat, es a szanaszet szort tartozekait, mindenfele diszlet epltese nelkul lehet kozepkori filmet forgatni. Ezen a napon eljutottam Samosig, ahol Spanyolorszag legregebbi Benedek-rendi kolostora talalhato. Mikozben sorba alltam az Albergue elott, bementem egyeb szuksegletek miatt a szemkozti barba, ahol kiderult, hogy van egy tiz agyas "Albergue"-juk is. De csak egy hely van mar. Egybol becsekkoltam, de miutan felmentem, mar nem volt szabad agy. Elnezest kertek, majd elszallasoltak a raktarba. Egyedul, egy agyon. Kit zavart ott a mosogep, es a torolkozok. Meg TV-m is volt. Igy jartam. 29 nap irany Sarria, az utolso pont ahol indulhatnak zarandokok. Lett is suruseg, de eddig bejott a felezos technika, csak a kis falvakban net nincs. Elballagtam aznap Ferrerosig. Aznap mar nap nem volt, jottek a felhok, de eso sem volt. Kicsi szallas, semmi erdekes, a taj meg Galiciaibb. 30 nap irany tovabb. Reggel kodben, majdnem rafagytam a botra. Szerencsere egy darabig felfele kellett menni, ami melegit, de Portomarin elott aztan minden vissza, irany lefele. Portomarin utan szerencsere enyhult a Galiciai jelleg, es felfele vitt az ut. Hospital de Cruzig mentem, nagyon modern, korszeru kis Albergue van ott.

Ma reggel megint kodben kezdtem, fel, le, fel, le. Most Palas de Rei-ben vagyok, de megyek tovabb.

Labam, mindenem rendben. Napi 20 Km-t kell megtennem, es igy penteken Santiagoban leszek. Jovo szerdara elerem Finisterrat, Csutortokon vissza Santiagoba (busszal), es penteken mar repulok Barcelonaba.

Ennyit a vilag masik vegerol.

Ha gepkozelbe kerulok, irok, most jot pihentem, nyomok egy 10-est meg ma.

Legyetek jok

1 megjegyzés:

  1. Úr Isten ennyi le föl (1330m ! !) gyaloglástól jól lefogyhattál.Na a zarándoklatodnak ezt a részét irigylem Tőled a legjobban.( kizárolag a lefogyásra gondoltam)Egy hét múlva eléred a "világ végét"ahogy ott régen mondták ha jól emlékszem olvasmányaimból. Üdv. V.Zsu

    VálaszTörlés